Rhodos!

OJ vart ska man börja? vad sägs om från början?

klockan 3 i söndags natt åkte vi iväg till landvetter! hade verkligen inte sovt något på hela natten så det blev en ganska jobbig resa får man väl erkänna. sen lyckades jag sova lite på planet vilket INTE är vanligt men är man trött så är man.
När vi kom fram till Rhodos flygplats och gick ut ur planet SLOG värmen emot oss och då blev vi genast pigga igen! 30 grader och inte ett måln på himmelen! och vi får inte glömma- ett underbart sällskap!  vad mer kan man önska?

Första dagen låg vi vid poolen hela förmiddagen och sedan traskade vi iväg till stranden som låg knappt 150 meter bort. Där låg vi och chillade HELA eftermiddagen! Några cider blev det allt under dagen också vilket va helt underbart när den varma solen lyste på våra VITA kroppar! :)

Vi hade två rum bredvid varandra med markbalkong vilket va HELT perfekt, vi flyttade helt enkelt ihop alla stolar till en balkong och så kunde vi käka frukost och ha mys på kvällarna allihopa...

Första kvällen vi drog ut åkte vi in till Rhodos stad där vi fick en CHOCK över hur bra uteliv det fanns.. en lång gata med BARA barer och disco.. Där trivdes vi som fiskarna i vattnet vill jag lova.. Första kvällen måste jag erkönna attt jag inte har så mycket minne av för det blev lite för mycket av det goda för vissa av oss. men jag är glad på alla bilderna iaf så då måste det betyda att jag hade roligt ialla fall..

vi hann även med att åka ut på en båt tur rund Rhodos.. Det var hur underbart som helst.. vi låg och stekte i solen och lagom tills det blev för varmt stannade båten och vi fick hoppa i och bada.. LOVELY! Där snorklade vi lite och Frida tyckte att hon såg en stingrocka fast alla som känner frida vet att hon har en tendens att överdriva ibland så när vi tittade närmare så var det en t-shirt eller nåt! hahah. Tog massa härliga kort på frida och ellen när dom hoppade från båten. Och medans de gjorde det passade jag och kersti på att leka titanic!

När vi kom hem så va alla väldigt trötta.. Alla utan jag och kersti såklart så vi bestämde oss för att åka in till Rhodos själva och festa loss. och det var nog MIN roligaste kväll på semestern måste jag erkänna.. Vi kom in till "bar street" med inställningen att vi bara skulle dansa och inte dricka så mkt.. men när vi började dansa och drog upp ALLA i hela bareen på dansgolvet så ville de andra barerna också ha in oss där så vi blev bjudna på alla möjliga drinkar och shots bara för att vi skulle komma in och dansa där också så en särskilt nykter kväll blev det dock inte.  Så vi dansade loss hela kvällen och betalade inte för någon alkohol men ändå blev vi dynga båda två. :P haha

Dagen efter blev det poolen igen om jag inte minns fel och på kvällen Fest igen.. denna gången följde hela gänget med ut igen vilket va roligt.. tråkigt med den kvällen var att jag fick ont i ryggen så det blev tidig hemgång för mig.. eller Ah, tidig och tidig.. kl 2 begav jag, ellen och emelie oss hemåt medas de andra party prissarna stannade kvar och shakade lite till. :P

Nu har jag kanske fått med en tiondel av allt vi gjorde på semestern men lite måste vi faktiskt hålla för oss själva för det som hände på Rhodos, stannar på Rhodos!!!

OH jag höll på att glömma!!! DEN GODA MATEN!!! Fy tusan va mycket vi åt.. det blev ett antal grekiska sallader och massa Mosaka.. :D Men bäst av allt var nog Gyros.. Fy fasiken va gott. för er som itne vet vad det är så är det typ som kebab men serveras med Tzatsiki till vilket va helt underbart. Man kunde också få dt i ett pitabröd vilket gjorde typ HELA grejen!!! Mmmm..

Nu ska jag hoppa isäng för imorgon blir det en LÅÅÅÅÅÅNG dag!! :) förresten kommer de nog lite bilder snart.. har bara inte orkat lägga in alla 250 bilderna på datorn än! :) ha det bra!

Kommentarer
Postat av: johanna

vilket roligt inlägg! bra!

lite bitter över att du tog mer än mig på frivändning ja...du hade fantastiskt teknik ;) åh en bra uppladdningsvecka, haha!

2009-05-26 @ 16:49:01
URL: http://larssonjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hmm, det låter ju jättetrevligt!! Hmmm va fan jag är ju 38 och längtar tillbaka när jag var i din ålder!! Kom just på att jag är ju tom 39, haha!

2009-05-26 @ 22:45:08

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Hur kan jag kontakta dig via mejl?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Vad vill du säga gullet?:

Trackback
RSS 2.0