enkronan!


Såhär ser den altså ut, 2009 års enkrona... alla enkronor som tillverkas år 2009 ska ha detta motivet på baksidan... jag förstår faktiskt inte riktigt meningen med det.. jag menar den är ju snygg och så men har vi verkligen så mycket gemensamt med finland så att de ska pryda våran enkrona? :S
ja jag vet att det va 200 år sedan sverige och finland delades men ändå... finns det inte viktigare saker att lägga pengar på för staten än att designa en baksida till enkronan som bara skall finnas i år? Om en sak som enligt mig är helt oviktigt.. Jag menar HALLÅÅ??! det är ju för fan finanskris i världen! och sverige satsar sina pengar på att förnya enkronan! haha m Okej då.
Visst det är viktigt för vår historia att vi blev fria från finland men jag menar HALLÅ!? Varför inte sätta Vickan och Daniel på den istället.. eller något annat som är mer aktuellt.. 

Nu kom jag på en bra sak... tänk va snygga våra enkronor kommer vara sen när viktoria blir drottning.. då måste ju hennes ansikte pryda våra pengar istället för kungens?! eller har jag fel?..
Då kommer vi få fina pengar för vår kronprinsessa är hur vacker som helst..

nu ska jag sova.. nog tjatat om den ny designade enkronan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Hur kan jag kontakta dig via mejl?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Vad vill du säga gullet?:

Trackback
RSS 2.0