hotel Rwanda!

jag låg uppe sen igår och kollade på Hotel Rwanda! En film man bara måste se.. Den är väldigt bra, men när man tänker på att det faktiskt har hänt på riktigt så blir den bara hemsk!

Jag förstår inte hur ett folk som levt sida vid sida i så många år bara kan börja hata varandra för att propagandan säger att man ska hata varanda! Hutuna och tutsierna har varit vänner under så lång tid.. och de umgås, jobbar och lever ihop... Och sedan sker det hemska... ett folk mord!
Jag förstår ärlig talat inte hur folk kan gå med på något sånt! Krig och sådant är lite mer förståeligt men att döda en hel ras?
Det är sjukt! så om ni inte sett filmen så kan jag verkligen rekomendera den! den är hur bra som helst!


Kommentarer
Postat av: Tessan

Den bara måste jag se!

Men du.. skulle inte du börja skriva på engelska?? ;-)

ses i morgon

kram

2009-01-20 @ 22:18:26

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Hur kan jag kontakta dig via mejl?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Vad vill du säga gullet?:

Trackback
RSS 2.0