Ledsen och irriterad!

Jag förstår inte hur folk kan säga att vad jag tycker och känner är fel! Vad jag känner är vad jag känner och vad jag tycker är vad jag tycker sedan kan folk tycka att det är konstigt men ingen kan säga till mig att mina tankar är fel!
Vissa människor måste bara lära sig att se saker från andra perspektiv än sitt eget. Det stör mig så in i helvete att folk kan sitta och Kränka andra människor utan att ens förstå att dom gör fel.
Jag menar har ni inget samvete? Förstår ni inte att folk faktiskt blir ledsna? Jag kan verkligen inte förstå det... Det kan vara så att dom gör det med mening men det kan jag ännu mindre förstå!
Sen kan folk ha olika åsikter och det förstår jag fullt ut och jag tycker att det är roligt att diskutera saker och säga vad jag tycker om saken... men från det till att gå på personangrepp är det en lång väg!
Jag förstår mig heller inte på folk som söker konflikter... Jag kan inte säga att jag är konflikträdd för jag säger alltid vad jag tycker, men jag säger det på ett bra sätt. och jag tänker innan jag säger det för att verkligen vara säker på att ingen blir ledsen eller sårad av det jag säger.  Och Nej jag tycker inte om att bråka med folk... Jag tycker att det är att lägga energin på fel saker.. Jag kan inte gå runt och vara sur på folk, och jag vill inte det heller för det är enligt mig HELT onödigt! Men jag tycker inte att folk ska säga till mig vad jag ska göra och hur jag ska tycka för alla tycker och tänker olika.. 
Både igår och idag blev jag både ledsen och irriterad på människor som bara tänker på sig själva.. Och jag tycker inte att det är rätt att man ska behöva göra det! Visst ska man vara egoistisk till en viss del men man får inte gå över gränsen.. Ibland måste man tänka på sina medmänniskor också.. Och framför allt så ska man inte såra någon bara för att få sin vilja igenom.

Jag är på ett jävligt dåligt humör nu.. Känner för att bara skita i det här nu och bara vara hemma och tycka synd om mig själv. för jag vet att jag inte kan såra mig själv.. Och jag vet vad jag har mig själv..
Det börjar man tvivla på i sådana här situationer. man börjar tvivla på om vännerna verkligen står där man förväntar sig att dom ska göra.

Jag spyr över det här!!!


Kommentarer
Postat av: Sanna

tycker du inte om att bråka? det har då jag aldrig märkt, du är den tyknaste människa jag någonsin träffat haha. tur för dej att jag tycker såna människor är roliga ;P

2009-02-07 @ 17:31:04
URL: http://sannaschultz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Hur kan jag kontakta dig via mejl?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Vad vill du säga gullet?:

Trackback
RSS 2.0