Drömmen om finland

Med tunga steg hem från festen. Smakar bajs i munnen, mådde som pesten. Satte mig på en sten vid stranden, Med en halvtom Lapin i vänstra handen. jag Tittade ut över Ålandshav, Jag ville hem jag ville ge mig av. Hem till tusen sjöars land.Jag sitter ensam på en strand och drömmer om Finland. Från mitt hjärta började jag sjunga, En tango så havet gunga:"Rakasta, kärsi ja unhoita, se se elämää on..." jag saknar mammas morotslåda och ännu mer min trimmade skoda. Jag minns min farbror han var aggressiv, när vi satt i bastun drog han fram sin kniv han började tälja på sin arm
jag tänker tillbaks och blir alldeles varm. jag korkade upp en present som min pappa sänt det var en jättefin flaska finskt hembränt. vid flaskans slut kom mitt finska temperament  "Perkele, satana för lite procent". plötsligt ser jag finlandsbåten då brister allt då kommer gråten. sitter och bölar jag hör nån gorma, där står min vän alko Jorma han sa: "vi söper virke pårta i sosken sen går vi hem till mig, jag har massor av kosken".  Jorma han förstår hur jag mår, Vi sitter i samma båt och vi sjunger vår låt: "Rakasta, kärsi ja unhoita, se se elämää on..."

Oh, jag vill hem, Hem till Finland igen.
Drömmer min dröm, Om Finland igen
Där vill jag festa,  Där vill jag dricka
Där vill jag bo med min vackra finska kille.


Hahah Ge mig ett liv tack!!!! :D haha

Kommentarer
Postat av: jessica

hahahahahhahahahhahahahahahah din äkta finnneeee ;)

2009-04-23 @ 10:31:12
URL: http://jlakatos.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahaha, du är alltid min gullet;)

2009-04-24 @ 15:46:33
URL: http://jlakatos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Hur kan jag kontakta dig via mejl?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Vad vill du säga gullet?:

Trackback
RSS 2.0