religion...

dagens religionslektion gav mig väldigt blandade tankar...
Om man är i ett muslimskt land som har religiöst styre så får man hande avhuggen om man stjäl... Om man är otrogen så blir man stenad.. men värst av allt.. Om en kvinna blir våldtagen så straffas knappt mannen alls... utan det måste finnas minst 2 manliga vittnen eller 4 Kvinnliga.. altså är det näst intill omöjligt att sätta dit en våldtäkts man...
Samtidigt som att ifall en kvinna blir våldtagen där så anses hon som oren...

Så de anser altså att det är kvinnans fel ifall hon blir våldtagen?? Jag förstår mig inte på det.. Tycker att det är såå himla dumt så det e inte sant. huur faan ska hon kunna stoppa de liksom??  såå om det nu finns vittnen som sett detta, så råkar kvinnan illa ut ändå!!! Det är SJUKT!!!

Jag menar inte att det är så i alla muslimska länder men det finns vissa.!


Kommentarer
Postat av: Anonym

står ju även att våldtäckt är bland det värsta brottet efter mord en muslim kan begå!

2008-11-29 @ 16:49:18

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Hur kan jag kontakta dig via mejl?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Vad vill du säga gullet?:

Trackback
RSS 2.0