kväll...

Nu är klockan 11 men det känns som att det varit kväll sedan kl 3-4 i eftermiddags då det började mörkna. Det är det värsta med vintern. det är så himla mörkt ute hela tiden. Man blir trött också av att det är mörkt redan på eftermiddagen. När jag kommer hem från skolan vill jag bara mysa ner mig i soffan med en kopp kaffe och titta på en film, eller någon serie som går på tv(som jag förmodligen redan sett ett hundratal gånger för att de spelar samma serier om och om igen.) Man orkar liksom inte rycka upp sig. de där promenaderna som jag och mamma brukade ta existerar inte på vinterhalvåret. men det kanske inte beror på vintern utan bara att vi blivit latare än vad vi varit förut.

Idag hade jag i alla fall tur för rydholm kom till mig i eftermiddags. vi kikade lite i skolkatalogen(som för övrigt kom idag ett halvår efter att vi tog korten) och sedan spelade vi lite Wii som är HUR kul som helst. tråkigt för honom bara att JAG vann hela tiden. :)

Just det! Jag har glömt att berätta om min super söta kompis som nog tycker att jag har LITEE för otur hela tiden.. Hon sydde i alla fall en värmekudde till mig! den är helt underbar och de känns hur bra som helst att lägga den på ryggen när jag har som ondast! (förhoppningsvis behöver jag inte använda den föralltid för rygg-skadan borde väl gå över nån gång! Eller NEJ just det. det kommer den inte) Såå tack Kersti!!!! Du räddade den här månaden för mig!!! :)

Nu känner jag för att krypa ner i min sköna säng och läsa en bok. jag är sugen på att läsa en riktig "tjej-bok" med massa kärleks/vänskaps dilemman. Men det får bli "ett öga rött" istället för den har vi fått i uppgift att läsa av vår svenska lärare. boken är säkert jätte bra om man orkar sätta sig in i boken. det kommer väl bli ungefär som förra gången jag läste den.. att jag läser sida efter sida i flera timmar och sedan när jag väl slutat läsa så har jag glömt precis allt jag läst för att mina tankar varit någon annanstans.. Vet inte om det är för att boken är dåligt eller om det är jag som är väldigt okoncentrerad.

jag är fortfarande lite nere på grund av den här jäkla ryggen. tänker fortfarande på att jag alltid kommer ha ont i den, eller iaf alltid känna av att någon inte är som det ska. det är inte för kul vill jag lova. Jag vet att jag egentligen inte borde träna denna veckan. men jag kan inte låta bli. Träningen är mitt liv och har varit det så länge jag kan minnas, därför blir jag jätte rastlös de dagarna då jag inte tränar. samtidigt får jag dåligt samvete för att jag tränar, jag har ju faktiskt lovat min läkare att inte träna förräns två veckor gått. Eller Lovat honom? Det är ju i och försig för min skull han säger så, för att inte JAG ska få en märg-skada vilket är mycket värre än det jag har nu. jag är dum egentligen, men som sagt så kan jag inte låta bli. det får bli en lugn träning imorgon (där jag mest står bredvid plan) och ingen träning på torsdag! och sen förhoppningsvis match på söndag! fast bara om jag verkligen inte har Något som helst ont efter träningen imorgon.

Nu är dags att hoppa i säng för att läsa den där boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Hur kan jag kontakta dig via mejl?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Vad vill du säga gullet?:

Trackback
RSS 2.0